Diskusní sekce


16:30 - 18:00   D. WORKSHOPY


D1. CHYTRÁ PLATEBNÍ ŘEŠENÍ

PARTNER SEKCE

CSOB sekce 

Moderuje: Roman Kotlán, výkonný ředitel Sdružení pro bankovní karty

Témata: Nové technologie ovlivňují chování i očekávání zákazníků a výrazně promlouvají do celé spotřebitelské cesty, jejíž stěžejním momentem je platba. Inovace v produktech, službách i samotném prodeji jdou tak ruku v ruce s potřebou inovovat platební infrastrukturu, aby bylo možné zákazníka rychle a efektivně obsloužit. Jaké jsou novinky a trendy na poli plateb a co obnáší jejich implementace?

Panelisté:
Radovan Bryx, POS Product Manager, Global Payments Europe
Radek Horák, Manager Acquiring and E-commerce, ČSOB
Martina Kirchrathová, General Manager CZ&SK, Ingenico 
Tomáš Martiňák, Head of customer proposition CE, Tesco Stores
Daniel Novák, ‎HW a SW administrátor & projektový manager, DELIKOMAT 
Luděk Slouka, Senior Product Manager CEE, Mastercard
Petr Šindler, External Affairs Manager CEE, Shell Czech Republic


D2. ZÁKAZNICKÝ ZÁŽITEK V PRODEJNĚ

PARTNER SEKCE

Retail news sekce

Moderuje: Eva Klánová, šéfredaktorka, Retail News

Témata: Kamenné prodejny jsou pod masivním tlakem nové internetové konkurence. Přesto není pochyb, že přežijí. Má to však jednu jasnou podmínku – musí svoji existenci ospravedlnit a nabídnout spotřebitelům unikátní zákaznický zážitek. Ještě více než kdykoliv dříve záleží na in-store řešeních – vybavení prodejen, jejich osvětlení a celkové atmosféře, na efektivních POS promotions. Svoji roli hrají také nové technologie, které umožňují přinést digitální revoluci i do tradičního světa kamenných prodejen.

Panelisté:
Andrea Bělohradská, CRM Manager, Penny Market
Rastislav Brenčič, zakladatel a CEO, 26house.com 
Martin Fejtek, výkonný ředitel, FESCHU Lighting & Design 
Mikolaj Komorowski, Retail Director, MOL Česká republika 
Pavel Říha, Commercial Director CEE, ppm factum


9:00 - 11:00   E. DISKUSNÍ SEKCE


E1. Efficient ONE Consumer Response

PARTNER SEKCE

ECR sekce

Moderuje: Martina Kirchrathová, General Manager CZ&SK, Ingenico

Témata: Iniciativa ECR po letech zaměření na spolupráci na logistických tématech začíná systematicky věnovat poptávkové straně trhu. ECR tak dospívá k jádru problému – jak mohou obchodníci a výrobci lépe obsloužit svého společného (jednoho!) zákazníka – konečného spotřebitele. Tato část Retail Summitu 2017 se proto bude věnovat typologii nakupujících a její aplikace pro ČR a SR a představí úspěšné ECR projekty v oblasti společného řízení poptávky. Pozornost bude věnována i tomu, jak dosáhnout efektivní organizace prodejní plochy s využitím nejmodernějších technologií, konkrétně virtuální reality.

Panelisté:
Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director, GfK
Patrik Dojčinovič, Commercial Director Fresh Food, Tesco Central Europe
Jan Kočárek, Country General Manager CZ&SK, CHEP CZ
Sébastien Navarro, Marketing Director, Bel Sýry Česko
Jens Torchalla, Partner a Jens von Wedel, Associate Partner and Principal, Oliver Wyman


E2. One Quality: Výchova ke kvalitě má cenu

PARTNER SEKCE

Momentum sekce

Moderuje: David Čermák, CEO, Momentum

Témata: Spotřebitelé ve výzkumech uvádějí své vysoké preference čerstvosti a kvality potravin s tím, že cena pro ně není vůbec, ale vůbec důležitá. Reálná skutečnost v místě prodeje je však zcela opačná a čeští spotřebitelé jsou evropští přeborníci v nákupech ve slevě či v akci. Co je důvodem? Kdo za tuto skutečnost může? Je tomu tak ve všech maloobchodních sítích? Jak lze nůžky mezi spotřebitelskou proklamací a reálným chováním zmenšit? Lze spotřebitele naučit, že kvalita je důležitá?

Panelisté:
Zdeněk Bukovjan, vedoucí obchodu a marketingu, Mlékárna Valašské Meziříčí
Radek Hort, jednatel, Hortim International
Petr Chmelař, ředitel sortimentního managementu Food, Globus ČR
Petr Křiklan, Retail Analytics Director, Europe Central/East, Nielsen
Pavel Mikoška, Quality Director, Ahold CE a viceprezident SOCR ČR
Karel Pilčík, předseda představenstva, MP Krásno a předseda Českého svazu zpracovatelů masa


E3. One Strategy: Strategie pro digitální věk

PARTNER SEKCE

Deloitte sekce

Moderuje: Martin Tesař, Partner, Deloitte

Témata: S nástupem digitálních technologií se změnilo vše. Životní cykly produktů se zkracují, data nás zahlcují a pomalé vylepšování nelze považovat za inovace. Informovaní zákazníci změnili svá očekávání a chtějí zážitky přizpůsobené jim na míru. Konkurence se objevuje z nečekaných míst. Vznikají nové formy podnikání a tlak na ceny přináší nové byznys modely. To se projevilo také ve strategickém řízení a každoroční rituál aktualizace dlouhodobého plánu je překonaný. Jak se mohou firmy přizpůsobit digitální éře a změnit se navenek i zevnitř? Postačí dílčí digitální strategie nebo musí mít firma novou celkovou strategii pro digitální věk?

Panelisté:
Pavel Bádal, Managing Director, Datart International
Josef Holý, Value Driver, Applied Technology/Horizon 3, MSD IT Global Innovation Center
Jan Kysela, Business Development Manager, Bolt | O2 Czech Republic
Ladislav Martinec, generální ředitel, CRV Czech Republic
Martin Minář, Commercial Director CZ/HU/SK, L'Oréal
Michal Zámec, zakladatel a CEO, Notino


E4. One Commerce: Kámen & Internet

PARTNER SEKCE

zebra sekce

Moderuje: Aneta Zímová, Managing Partner, Blue Events

Témata: V posledních několika letech je vztah kamenného a internetového obchodu zpravidla prezentován jako souboj, velká hra „kdo-z-koho“. V reálném businessu je ale situace výrazně jiná – zákazníci nejsou ostře segmentováni na staromilce a modernisty, nechtějí respektovat umělou hranici mezi off- a on-line retailem. Chtějí si svobodně užívat výhod všech prodejních a komunikačních kanálů a nakupovat kdekoliv, kdykoliv a jakkoliv se jim zachce. Obchodníci to již dobře chápou a přestávají se dělit na eshopisty a kameníky, spíše se krystalizuje skupina úspěšných a vzdaluje se od zbytku trhu. Jak v tomto novém prostředí obstát? Je omnichannel jediná šance? Nebo lze uspět jen v jediném „kanálu“?

Panelisté:
Karel Bárek, General Manager, HERVIS
Miroslav Exner, IT Business Consultant
Daniel Horák, generální ředitel, Česká lékárna holding
Ondřej Klega, Head of Marketing and Business Deveĺopment, Acomware
Manfred Litschka, CEE Sales Director, TCC
Ondřej Žák, Senior Manager, Retail and FMCG Advisory Services, EY


E5. One Company – One Culture: Jedna firemní kultura

PARTNER SEKCE

Recruit sekce

Moderuje: Markéta Švedová, Managing Director, Recruit CZ

Témata: Firemní kultura - důležitý prvek firemního klima nebo nicneříkající heslo velkých korporací? Je nutné budovat firemní kulturu i v rodinné firmě? Firemní kultura jako konkurenční výhoda nebo rozhodující kritérium při výběru nového zaměstnavatele? Firemní kultura z pohledu zákazníka, obchodního partnera a samotného zaměstnance.

Panelisté:
Martin Grygařík, obchodní ředitel – Off-Trade, Plzeňský Prazdroj
Ilona Klímová, zakladatelka a majitelka, Moje maso
Olin Novák, Chief Marketing Officer, Tesco Central Europe
Aleš Pastorek, generální ředitel, Havlíkova přírodní apotéka
František Piškanin, předseda dozorčí rady a majitel, HOPI


11.30 - 13:30   F. DISKUSNÍ SEKCE


F1. One/Connected Consumer: zákazník v digitálním věku

PARTNER SEKCE

Nielsen sekce

Moderuje: David Vacl, Commercial Director, Nielsen

Témata: Roste význam nových prodejních kanálů a komunikace všude, kde se nachází zákazník, se stává nutností. Svoji roli mají i nadále tradiční média jako televize, rozhlas či tisk, prudce však narůstá význam online médií – od vlastních webových stránek a sociálních sítí přes různá diskusní fóra až po komunitní weby. Zásadní otázkou je, jak v těchto nových podmínkách uspokojit poptávku zákazníků po výrobcích a službách a jak naplnit jejich rostoucí potřebu získat více informací.

Panelisté:
Petr Bezanyi, Category Head – Marketing CEE, Henkel
Pavel Franko, Country Manager HP Indigo & PWP CR/SR
Kateřina Holnová, marketingová ředitelka, PetCenter
Tomáš Pflanzer, Head of Digital, Nielsen Admosphere
Petr Toupal, komerční ředitel, Košík.cz 
James Whittingham, Business Executive Director, Nestlé CZ&SK


F2. One Food: Sbližování retailu a gastro

PARTNER SEKCE

Kofola sekce

Moderuje: Martin Dlouhý, Partner, md4

Témata: Výroba a prodej potravin se začínají osvobozovat z ďábelské spirály „nižší cena – nižší kvalita – nižší prodej“ a na trhu se objevují kvalitní, chutné a zdravé potraviny. Při jejich prodeji se uplatňují jiné stimuly než pouhá nízká cena či blyštivý obal, stále více záleží na originalitě, čerstvosti, ochotě a profesionalitě prodejního personálu. Mění se také gastronomie, intenzivně se v ní uplatňují racionalizační prvky, inspirované systémy moderního maloobchodu. Retail a horeca se tak po letech totálního odloučení opět sbližují, vzájemně inspirují a svým způsobem si také konkurují. Jak to vidí zajímaví aktéři tohoto nového trendu – inovativní obchodníci, výrobci a restauratéři?

Panelisté:
Petr Borkovec, CEO, Sklizeno
Marek Farník, generální ředitel, UGO Trade
Riccardo Lucque, majitel a CEO, La Collezione
Tomáš Mráz, obchodní ředitel On-Trade, Plzeňský Prazdroj
Petr Vokroj, Head of Food, Marks and Spencer Czech Republic

Studenti VŠE v Praze: Magdalena Košková a Tomáš Tuan Pham (zástupci týmu vítězné semestrální práce na téma Zachraňte kamenný obchod s potravinami!)


F3. One World: Jak podnikat na mezinárodním trhu

PARTNER SEKCE

BlueStrategy sekce

Moderuje: Tomáš Krásný, Partner, Blue Strategy

Témata: V uplynulých dvou desítkách let se český trh zásadním způsobem otevřel světu a vystavil se vlivu globalizace. Ta je zejména v poslední době prezentována jako velmi negativní jev – české kotlině hrozí, že bude zaplavena imigranty, zahraniční kapitál a dumpingové dovozy rozdrtí domácí podnikatele. Ozývá se volání po obnovení hranic. Je to nelogický paradox, protože česká ekonomika i společnost vzkvétá právě díky své otevřenosti a pádu hranic. Tato panelová diskuse si proto klade za cíl podívat se na naše šance ve světě, z pohledu výrobců i obchodníků.

Panelisté:
Jan Hanuš, ředitel divize Emco
Ladislav Steinhauser, zástupce ředitele, Steinhauser
Ludmila Štěrbová, Katedra mezinárodního obchodu, FMV VŠE v Praze
Jaroslav Tamchyna, Managing Partner, Český institut pro franchising
Jiří Urban, CEO, Maternia
Jiří Vlasák, CEO, Hoop Polska


F4. Internet of Things: další velká příležitost pro retail

PARTNER SEKCE

Cisco sekce

Pygmalios sekce

Moderuje: Martin Doležel, Commercial Sales Team Leader, Cisco

Témata: Internet věcí aneb IoT je název, který se na nás valí ze všech stran. Má to ale nějaký smysl pro retail? Dokáže to opravdu dodat byznysu hodnotu a vyřešit problémy v prodejnách, které bychom nebyli schopni řešit klasickou cestou? Je to jen další buzzword nebo je třeba se tímto tématem vážně zaobírat?

V rámci této části Retail Summitu 2017 si ukážeme reálné příklady z praxe a vysvětlíme, jak vlastně internet věcí funguje a co všechno k tomu potřebujeme.Budeme se věnovat i připravenosti jednotlivých technologií, jejich využití v marketingu, merchandisingu i provozu i návratnosti nezbytných investic. Zároveň si vysvětlíme, co nás čeká v blízké budoucnosti a na jaké problémy je třeba se připravit.

Ukázky analýz budou prezentovány „live“ s využitím technologií nainstalovaných v kongresovém centru.

Panelisté:
Karel Hanzlík, Head of Corporate Merchandising & Space Planning, METRO AG Wholesale & Food Specialist Company
Miroslav Jaššo, CIO, Lidl Slovenská republika
Marek Knut, Marketing Director, Marnett Mango franchise store
Milan Novota, Director of Product & Engineering, Pygmalios
Tibor Tabery, Retail analytik a partner, Pygmalios


F5. One Table – One Story: Jedna firma - jedny čísla, jedna interpretace

PARTNER SEKCE

Logio sekce

Moderuje: Tomáš Formánek, CEO, Logio

Témata: Firemní život je stále komplikovanější. Až 95% vašich dat může být pouze šum. Jiní říkají, že 70% dat ve výrobě se prakticky nevyužívá. Stojí před námi velká datová revoluce, která má přinést desetinásobky nových dat. Denně přibývá hory nových dat a stejným tempem ubývá znalost, kde se vlastně nacházíme a kam směřujeme. Organizační struktury se dále zamotávají, „virtualizují“ a „matrixovatí“. Často vůbec nesouvisí s byznysem. Typickým jevem je atomizace firem do jednotlivých „sil“, která používají svoje KPIs („tabulky“), nerozumí si, či dokonce válčí s jinými sily a interpretují si situaci vně i uvnitř firmy zcela odlišně. Co s tímto korporátním Babylonem? Vraťte se zpátky na pevnou zem a zaveďte systém jedné, celofiremně sdílené „tabulky“ a sjednoťte interpretaci dat, která v ní jsou.

Panelisté:
Filip Doušek, CEO, Stories
Milan Havlíček, Pricing Manager CZ/SK, Makro Cash & Carry
Petr Krayzel, FMCG Group Strategy Leader, Mall Group
Marek Prach, Supply Chain Director CZ/SK, Plzeňský Prazdroj
Michal Rada, COO, Zeelandia
Robert Šimek, Plant Manager, Laufen