Klíčoví řečníci 2017

 
Marta Novkov

Marta Nováková, prezidentka, SOCR ČR

Marta Nováková je od května 2014 prezidentkou Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR, na jehož činnosti se již před svým zvolením aktivně podílela jako dlouholetá členka představenstva. Po studiu systémového inženýrství působila ve společnosti PRIOR a od roku 1991 začala podnikat. Je předsedkyní představenstva společnosti U&SLUNO a.s. působící v oblasti informačních technologií a odborného poradenství zaměřeného na retail, logistiku a distribuci ve střední a východní Evropě.

„Hodnota je to, čím se řídí naše volby a rozhodování (wiki) … a měli bychom na to myslet vždy, protože chceme, aby se k nám zákazníci vraceli.“

 
Prusova

Petra Průšová, CEO for CEE, Kantar Insights

Petra vede české týmy Kantar Millward Brown a Kantar TNS a jako CEO pro střední a východní Evropu je zodpovědná za rozvoj Kantar Insight poboček v 8 zemích a dále je za vývoj nových příležitostí v tomto regionu. Petra stála u založení společnosti Millward Brown v České republice v létě roku 1999 a od tohoto roku ji i vede. Předtím, než rozjela vlastní agenturu pro výzkum trhu, se prakticky věnovala výzkumu trhu od roku 1986. Od roku 1994 začala přednášet sociologii na Univerzitě Karlově v Praze a později také vyučovala průzkum trhu na VŠE. Je členem marketingových porot (jako EFFIE) a místních oborových sdružení, získala ocenění mezi TOP25 ženami českého businessu.

„Jestli chceš být šťastný, buď.“

 
Mason

Tim Mason, CEO, Eagle Eye Solutions, ex-CMO, Tesco

Tim má více než 30 let zkušeností v odvětví maloobchodu s potravinami se silným zázemím v oblasti strategického marketingu a zákaznické loajality. Mezi lety 1982 a 2012 zastával řadu manažerských rolí ve skupině Tesco, mj. Chief Marketing Officer Tesco, CEO pro řetězec Fresh & Easy a v posledních letech byl zástupcem generálního ředitele Tesco. Od září 2016 působí na pozici CEO ve společnosti Eagle Eye.

„Udělej z každého dne své mistrovské dílo” John Wooden, basketbalový kouč UCLA

 
Janovic

Roman Janovič, Partner Regional Sales Manager CZ & SK, Cisco

Roman Janovič absolvoval Fakultu elektrotechniky a informatiky na Slovenské Technické Univerzitě v Bratislavě v roce 1995. Své studium doplnil absolvováním několika semestrů na Technické vysoké škole v německém Aachenu a vypracováním diplomové práce v mnichovské pobočce společnosti Siemens. Svou kariéru odstartoval jako IT architekt v IBM v Global Network Services, v divizi, která se později stala součástí společnosti AT & T. Do Cisca nastoupil v roce 2000 na pozici systémového inženýra pro oblast technologií určených poskytovatelem internetových služeb. V roce 2005 se stal technickým ředitelem pro Cisco Slovensko, od roku 2015 rozšířil svou působnost na pozici technického ředitele pro region jižní a východní Evropy. Od srpna 2017 působí jako komerční lídr partnerského prodeje pro Českou Republiku a Slovensko.

 
Tomcik 1

Michal Tomčík, Director of Business Development, Pygmalios

Je spoluzakladatelem projektu Pygmalios Analytics, zaměřeného na revoluční In-store analytiku a proximity marketing, který vyhrál Podnikatelský nápad roku 2014, CFO Executive Summit Praha 2015, je finalistou Startup Awards 2016, soutěží Wayra a získal i ocenění v oblasti designu. Michal absolvoval studium na Ekonomické Univerzitě a studoval na FEI STU, má zkušenosti a odbornost v oblasti SEO, UX designu, MML průzkumů, a digitálního marketingu. Už jako 23 letý působil jako marketingový ředitel v časopise Týden. Později působil jako projektový ředitel několika IT projektů a ředitel firmy pro vývoj webových a mobilních aplikací.

„Jsme v období technologické revoluce. Otázka je, kdy přijde správné momentum spojující inovace s business hodnotou. Kdo vystihne správné momentum, bude z této revoluce těžit.”

 
Lukes

Miroslav Lukeš, generální ředitel pro Českou republiku, Rakousko a Slovensko, Mastercard Europe

Miroslav Lukeš je generální ředitel Mastercard Europe pro Českou republiku, Rakousko a Slovensko. Předtím působil v poradenské firmě McKinsey & Company, kde vedl projekty marketingu a obchodu pro přední společnosti v oblasti finančních služeb, telekomunikací a hi-tech. Vystudoval finance, IT management a ekonomii na VŠE v Praze a MBA program na INSEAD ve Francii.

„Hodnotou je vzájemná úcta, pochopení a win-win partnerství, díky němuž vzniká 1+1=3.”

   
Veselovsky

Martin Veselovský, moderátor, DVtv

Moderátor s více než dvacetiletou zkušeností z mnohých televizních s rozhlasových diskusních pořadů a talkshow. V Českém rozhlase exceloval například v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu s aktuálními hosty z oblasti politiky, vědy či kultury, v České televizi moderoval Události a komentáře. V květnu 2014 založil spolu s Danielou Drtinovou videokanál DVtv, který dodává obsah pro online deník Aktuálně.cz vydavatelství Economia. Ve své kariéře získal mnoho novinářských ocenění, naposledy v únoru 2015 Cenu Ferdinanda Peroutky.

„Jsme čím dál přesvědčenější, že je povinností politiků odpovídat na otázky, které se týkají nakládání s veřejnými penězi a vůbec spravování věcí veřejných. A také že vůbec neexistuje téma – až na výjimky hraničící s bulvárem –, o kterém by neměli mluvit.“

   
Babis

Andrej Babiš, místopředseda Vlády ČR a ministr financí

Andrej Babiš vystudoval Vysokou školu ekonomickou Bratislava se zaměřením na zahraniční obchod. V roce 1978 nastoupil do podniku zahraničního obchodu Petrimex Bratislava. V roce 1985 byl vyslán jako delegát této společnosti do Maroka, kde zastupoval přibližně 15 podniků zahraničního obchodu. V roce 1991 se vrátil do Petrimexu v Bratislavě, kde působil jako ředitel obchodní skupiny. V lednu 1993 založil v Praze se čtyřmi spolupracovníky společnost Agrofert. Od srpna 2012 je předsedou hnutí ANO, od ledna 2014 je 1. místopředsedou vlády ČR a ministrem financí.

 
Hosek

Miroslav Hošek, CEO, AFP – Advanced Food Products USA

Miroslav Hošek zahájil svoji mezinárodní kariéru v CPC Foods, globální americké korporaci, později převzaté firmou Unilever. Uváděl na český trh značky HELLMANN’S a KNORR. Po krátkém intermezzu v Michelských pekárnách, zmítajících se v bolestech po příchodu kanadského investora, na dva roky zakotvil v Německu a následně v Česku u řetězce NORMA. Na dodavatelskou stranu trhu se vrátil jako generální ředitel firmy PRIBINA a v roce 2006 dostal od francouzského majitele nabídku na převzetí managementu jeho americké pobočky AFP advanced food products LLC. Od té doby bydlí v USA a řídí ve funkci prezidenta a CEO firmu se třemi výrobními závody, která vyrábí a prodává kolem 150 tisíc tun výrobků za rok, v USA i ve světě. Své zkušenosti z mezinárodního managementu sdílí na blogu www.TriStiri.cz.

„Mít strach vyžaduje pořádnou porci odvahy.“

   
Dana

Dana Zadražilová, vedoucí katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací, VŠE v Praze

Dana Zadražilová je profesorkou mezinárodního obchodu na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde vede Katedru obchodního podnikání a komerčních komunikací. Je absolventkou Fakulty obchodní této vysoké školy, kde působila v mnoha akademických funkcích, naposledy jako děkanka Fakulty mezinárodních vztahů. Je členkou představenstva Svazu obchodu a cestovního ruchu. Specializuje se na problematiku udržitelného podnikání, corporate governance a leadershipu.

„Největší hodnotou jsou pro mne dobré vztahy, korektnost, vzájemná důvěra a respekt a obyčejná lidská slušnost.“

   
Drtina

Tomáš Drtina, Managing Director, GfK

Tomáš Drtina je držitelem doktorského titulu v oboru ekonomické a regionální geografie na UK Praha. Svou kariéru zahájil ve Výzkumném ústavu obchodu. V roce byl 1991 spoluzakladatelem výzkumné a poradenské společnosti INCOMA, která se v roce 2000 stala součástí celosvětové skupiny GfK. Dlouhá léta působil jako Managing Partner INCOMA GfK, po završení fúze této společnosti s GfK Czech byl v roce 2015 jmenován Managing Directorem GfK pro Českou republiku a Slovensko. Tomáš je také viceprezidentem správní rady Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí, členem European Research Group při International Council of Shopping Centres i dalších odborných institucí.

„Zákazníci jsou nejen stále náročnější, ale i zhýčkanější. To dává šanci těm obchodníkům, kteří dokážou nabídnout pohodlný a bezproblémový nákupní zážitek."

   
Skala

Zdeněk Skála, Research Director Retail & Shopper, GfK

Zdeněk Skála zahájil svou profesní dráhu v r. 1994 ve výzkumné a poradenské společnosti INCOMA,která se v roce 2000 stala součástí celosvětové skupiny GfK. Začínal jako analytik, posléze se zaměřoval na oblast obchodu a nákupního chování. Dnes je prokuristou GfK Czech, vede český retail & shopper tým a působí v Global Product Group Shopper GfK. Mezi jeho odborné zájmy patří trendy obchodu, shopper marketing a segmentace.

„Definitivně skončila doba, kdy se obchodní řetězec mohl vymezovat jen skrz pragmatické benefity jako cena a sortiment. Obchodník, který si chce udržet silné místo na trhu, musí ze svého jména vybudovat silnou důvěryhodnou značku s emotivním nábojem.“

   
Zrcek

Stanislav Zrcek, General Manager Retail CZ/SK/HU/RO, Wincor Nixdorf

Stanislav Zrcek působí ve společnosti Wincor Nixdorf od jejího založení v roce 1999. Do té doby pracoval ve společnostech skupiny Siemens. V každé pozici se aktivně podílel na implementaci informačních systémů a procesů v prostředí maloobchodních a bankovních zákazníků.

Aktuálně zastává pozici General Managera pro ČR, Slovensko, Maďarsko a Rumunsko. V této pozici má na starosti rozvoj obchodních aktivit v segmentu obchodních řetězců a logistických organizací. Současně má na starosti integraci řešení pro řízení maloobchodních omni-channel procesů do korporátního portfolia Wincor Nixdorf International.

„Vytváříme hodnoty prostřednictvím lidí a technologií.“

 
Dvorakova

Jitka Dvořáková, obchodní ředitelka, Mall Group a jednatelka CZC.cz

Jitka Dvořáková je obchodní ředitelkou Mall Group a jednatelkou CZC.cz . V minulosti (2010 – 2013) již zastávala pozici obchodní ředitelky společnosti Netretail Holding Group, která provozovala Mall.cz. Než se začala věnovat odvětví e-commerce, působila téměř 20 let v mezinárodních korporacích – ve společnosti Philips byla generální ředitelkou spotřební elektroniky pro region střední a východní Evropy, předtím pracovala pro Panasonic. Vystudovala zahraniční obchod na Vysoké škole ekonomické v Praze, studium doplnila na Université de Dijon a v Melbourne. Věnuje se také přednáškové činnosti, konkrétně na pražské VŠE a na Rochester Institute of Technology.

Oscar Wilde: „Buď sám sebou, každý jiný už je zabraný."

 
Novakova

Marta Nováková, Head of Quality Assurance, MAKRO Cash & Carry ČR

Marta Nováková vystudovala Vysokou školu chemicko – technologickou v Praze. Ve společnosti MAKRO Cash & Carry ČR působí třináctým rokem na oddělení kvality a od roku 2009 jej vede. Je zodpovědná za nastavení a řízení systému kontroly kvality, jejím hlavním úkolem je nabízet maximální možnou kvalitu nejen u prodávaného zboží, ale i v servisu a vzdělávání zákazníků v oblastech, které s kontrolou kvality souvisí. Podporuje inovativní a digitální řešení, která pomáhají zefektivnit systém kontroly kvality a jejich použití je prospěšné i pro samotné zákazníky.

   
Chaplin 2

Sergey Chaplin, Cluster Lead – Channels in Europe, Tetra Pak UK

Sergey je ve firmě Tetra Pak zodpovědný za rozvoj vztahů s maloobchodními partnery v Evropě. Má rozsáhlé zkušenosti nejen z různých prodejních a exportních rolí v rámci Tetra Paku, ale též z aktivit v retailu. Byl mimo jiné project managerem v britské síti ASDA a category managerem v ruské maloobchodní skupině Cherkizovo. Sergey je absolventem Lomonosovy university v Moskvě.

„Festina lente: Spěchej pomalu"