Lidl inovuje, AMAZON se stává už i velkoobchodem (1/2017)

 

ZakazniciLidl inovuje

Lidl uvádí na trh nový formát - 'Express'. Stává se tak „multikanálovou“ firmou, která kromě klasických diskontů bude provozovat i cenově atraktivní convenience stores v centrech měst (a samozřejmě již dříve avizovaný e-shop a pop-up stores s akčními nepotravinářským sortimentem v obchodních centrech). První testovací prodejna Lidl Express je ve výstavbě v Berlíně. Lidl také testuje ve Švýcarsku, Rakousku a Německu nabídku teplých jídel pod značkou „Lidl to go“. Stávající „pekárny“ jsou rozšiřovány tak, aby mohly nabídnout i gastronomické produkty (například chicken nuggets, pizza, hot dogy nebo grilovaná kuřata).

Inovacemi prochází i vlastní diskonty Lidl. V Polsku již postupně přestavuje oddělení kosmetiky, které se nyní stává řádově atraktivnějším než doposud.

 


AkcionariAMAZON se stává už i velkoobchodem

Média hlásí, že vstup na německou velkoobchodní scénu je otázkou krátké doby. „AMAZON Business“, fungující v USA již od jara 2015 a rostoucí o 20% měsíčně (!), nyní sonduje možnosti startu v Evropě. Cílem je převzít činnosti, doposud realizované cash and carry velkoobchody. AMAZON vyjednává s dodavateli a menšími velkoobchody a aktivně nabízí své služby v B2B prodeji, a to včetně potravin. Netřeba připomínat, že AMAZON je v ČR již aktivní v B2C segmentu (český web, dodávky zdarma) a nástup na naši velkoobchodní scénu by tak neměl být velký problém.

 

 


ZemedelciMarks & Spencer jde razantně do potravin

Tradiční britský obchodník oznámil nejen redukci své sítě, která se naštěstí nedotkne ČR. Paralelně signalizoval i masivní expanzi v potravinářském sortimentu. Do roku 2021 mají potraviny reprezentovat polovinu prodejní plochy a počet položek se má zvýšit na 7 tisíc. Podobnou iniciativu M&S nastartoval již v roce 2000, zastavil ji však po té, co TESCO a Sainbury´s kontrovaly mocným protiútokem a zavedením prémiových privátních značek.





8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Jaký bude Retail Summit 2017?

Číst dál...

 

 


RS logo 2017Retail Summit 2017

Více než 600 manažerů a expertů již projevilo zájem o budoucnost obchodu na propojeném trhu a registrovalo se na Retail Summit 2017 (Praha, 30. 1. - 1. 2. 2017). A co Vy?

Registrovat se na Retail Summit 2017







 

Video měsíce: Dušan Zábrodský (Rockaway) vysvětluje, proč e-Commerce potřebuje konsolidaci a expanzi do omnichannelu

 

Zabrodsky video mensi