Souboj kámen versus internet a hodnota akcií (1/2017)

 

Obchodnici 2AMAZON jasným vítězem na burze

Analytici z YAHOO FINANCE publikovali dost drsná čísla o vývoji tržní hodnoty jednotlivých amerických retailerů. Za posledních 10 let klesla souhrnná hodnota akcií absolutní většiny retailerů - v případě Sears až o 95 %, u Macy´s o 46 %, u Targetu „jen“ o 15 %. Výjimkou je Walmart s růstem o 2 %. Za stejné období vzrostla tržní hodnota akcií Amazonu téměř 20x (!!!)

 





ZakazniciBilla opouští Chorvatsko

Billa prodala své supermarkety v Chorvatsku rakouskému Sparu. Důvodem byla slabá pozice na trhu (4. místo s velkým odstupem za lokální skupinou AGROKOR, Lidlem a Sparem). Od roku 2002 je to již 5. země, kterou Billa opustila (Maďarsko, Polsko, Itálie, Rumunsko a nyní i Chorvatsko).

 

 




Stat„Trochu“ jiné volební programy

Česko vstupuje do volebního roku a čeká nás spousta předvolebních slibů a povídání o programech, postavených na ideologii vzor L.P. 1860, popřípadě programů bez obsahu. Není proto na škodu podívat se k sousedům do Německa, kde se letos bude také volit.

Sociální demokraté (tam, ne tady…) podporují udržitelnost podnikání a soustředí se na podporu zdravé výživy. Součástí těchto snah je důraz na certifikované označování potravin (kalorie, vegetariánské potraviny, bio, ochrana zvířat, bez genové manipulace atd.). Sociální demokracie navíc ve svých odborných vystoupeních (viz třeba Deutscher Handelskongress) nabízí podporu kamennému obchodu v boji proti e-Commerce (v Německu se již otevřeně hovoří o tom, že internetový obchod likviduje pracovní místa a ničí střední třídu).

Zelení se ve svém programu soustředí na to, aby spotřeba byla zdravější, udržitelnější, ekologičtější a ekonomičtější. Velký důraz je kladen zejména na označování potravin tzv. semaforem, což Zelení doslova označují za odmaskování těch, kdo vytvářejí tlouštíky. Ex-komunisté chtějí zakázat reklamu cílenou na děti a podporují regionální potraviny, opět prostřednictvím kvalitní certifikace.

Konzervativci staví svůj volební program na důsledném pochopení spotřebitele (!) a zdůrazňují, že lidé dnes mají různé potřeby, chovají se dokonce jinak v různých spotřebních situacích. Zavádět nějakou regulaci je proto velmi problematické. Program proto klade důraz na vzdělávání spotřebitelů a všestrannou podporu seberegulačních a kooperačních iniciativ.

Pro jistotu ještě jednou: tento text se týká Německa, u nás si o takto inteligentních volebních programech asi zase můžeme jen nechat zdát…


8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Jak se vypořádat s digitální transformací? Časopis Chain Store Age zveřejnil výsledky expertního dotazování mezi 200 top manažery evropského a amerického retailu, který uskutečnilo CISCO.

Číst dál...

 

 


RS logo 2017Poslední šance registrovat se

Počet účastníků se blíží tisícovce, seznam přihlášených je letos opravdu reprezentativní. Registrace se v těchto dnech uzavře, neváhejte – teď je poslední šance být u toho!

Registrovat se na Retail Summit 2017







 

Video měsíce: Petr Bena (ALZA) o inovacích

 

Bena inovace video