Dočkali jsme se: je tu online diskont (2/2017)

 

Obchodnici 2E- diskont Discandoo jde proti Amazonu

I v FMCG Online začíná cenová válka. Německá skupina Rocket Internet, která se specializuje na investice do e-Commerce, majetkově vstoupila do start-upu Discandooo. Ten založil Pete Clifford, jeden z veteránů internetového businessu TESCO. Nový online diskont má velmi přímočarou ambici nabídnout rychloobrátkové zboží levněji než REWE Online či AMAZON. Discandoo chce dosáhnout skvělých cen zejména díky panevropskému nákupu – je tedy šancí i pro naše výrobce. Zajímavý je fakt, že ve stejné době signalizoval LIDL změnu strategie – testovací projekt convenience prodejen LIDL Express šel k ledu a prioritou je expanze do e-Commerce.




StatObchodníci žalují dodavatele za kartelové dohody

Česká média to nechala bez povšimnutí, přesto jde o velmi zajímavou situaci. Začali to němečtí drogisté Rossmann a Müller, připojil se Kaufland. Soudně požadují tučné kompenzace od dodavatelů drogerie a cukrovinek, které německý protimonopolní úřad potrestal za kartelové praktiky. Má jít o náhradu za škody způsobené uměle navýšenými prodejními cenami. Oporu obchodníci hledají v evropské směrnici o náhradě škod způsobených kartelem, která již byla promítnuta i do německého protimonopolního zákona. Naši ochránci hospodářské soutěže zatím zřejmě v tomto směru moc aktivní nejsou, asi se vyčerpali bojem s velkou tržní silou obchodníků v řádu jednotek procent.

 


ZakazniciTop 250 světového retailu

Deloitte zveřejnil svoji pravidelnou výroční analýzu 250 největších retailových firem na světě. Kromě zjištění, že navzdory řadě ekonomických turbulencí jsou velcí obchodníci celkově stále v růstu, identifikovali poradci několik velmi zajímavých vývojových trendů, například tyto:

  • Změna preferencí: Méně začíná být více – spotřebitelé méně hledí na to, kolik toho vlastní, a soustředí se na to, jak si to, co mají, užít, jaký mají s nákupem a se spotřebou spojený zážitek.

  • Změna formátů: “Retailizace” světa je skutečností….Díky technologiím a zejména internetu se retailery stává řada firem, které bychom tak dříve jistě neklasifikovali. Zejména sdílená ekonomika velmi ztěžuje definici toho, kdo je vlastně maloobchodník.

  • Změna očekávání: Technologie často nastupují skokovitě, exponenciálně. Lineární způsob myšlení, založený na postupných, pomalých, dílčích změnách je nahrazován „exponenciálním“ životním stylem, a to i v oblasti nákupu. Dlužno dodat, že rychlé změny jsou obousměrné – lze vyskočit nahoru, ale též rychle padnout.

Podrobnější výstupy z analýzy jsou dostupné zde.

 


8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Tentokráte výjimečně nevybíráme jeden stěžejní text, ale nabízíme souhrnný prolink na řadu článků, které vznikly v tištěných i internetových médiích v souvislosti s Retail Summitem 2017. Mnohé z nich jsou totiž velmi podnětné.

Číst dál...

 

 


RiD 17Retail in Detail 2017

Horké téma efektivních inovací! Ještě několik dnů se lze registrovat jako Early Bird se slevou 2 000 Kč.

Registrovat se na Retail in Detail 2017




 

Video měsíce: To nejlepší z Retail Summitu 2017 ve 3 minutách

 

RSN retail summit 2017