Vrací se Lidl ke kořenům? (4/2017)

 

Obchodnici 2Lidl už zase šetří

Lidl zaznamenává zajímavý vývoj – konkurenti si možná na chvíli mohou oddychnout. Po nedávné explozi inovací a zásadním zlepšení celkového image to vypadá na návrat ke kořenům. V německé pobočce došlo v únoru ke změně CEO a okamžitě byly zastaveny rozvojové projekty (zejména convenience formát Lidl Express a plány na zavedení služby click & collect). Nyní se objevují informace, že modernizace filiálek má probíhat podstatně méně nákladně. Podle dostupných informací se tlak na náklady šíří od nejužšího vedení, od lidí blízkých otcům zakladatelům. I zde tedy „firemní genetika“ funguje, stejně jako v řadě jiných podniků.

 


StatNejvětší akvizice e-shopu v historii

Americký PetSmart realizuje největší akvizici v dosavadní historii e-commerce a kupuje rychle expandující e-shop Chewy.com (za neuvěřitelných 3.35 miliard dolarů). Jde přitom o internetových obchod, který je v provozu jen 5 let. Patří však k nejrychleji rostoucím na světě a obratově se již blíží miliardě dolarů. Původní vlastníci zvažovali vstup na burzu, ale od IPO je odradila skvělá nabídka od konkurenčního Petsmartu.

Chewy vyrostl díky injekci rizikového kapitálu (pouhých 236 milionů dolarů) a proslavil se mezi milovníky domácích mazlíčků excelentním klientským servisem, širokým výběrem a rychlými dodávkami zboží. E-shopu se podařilo několik let uniknout pozornosti velkých konkurentů a růst bez agresivních protiútoků. Experti to dávají do souvislosti s tím, že firma vznikla mimo velká „rodiště“ e-commerce start-upů (New York, LA a Seattle), a to ve Fort Lauderdale na Floridě.

 


ZakazniciClick & Collect: naděje i zklamání

V Německu a Švýcarsku bylo aktuálně zveřejněno hodně novinek ve vztahu ke Click & Collect. Rossmann po sérii testů startuje v létě, ve 2 tisících prodejnách. Zatím bez poplatků za dodání zboží z eshopu, kde je nyní 8 tisíc položek a sortiment rychle roste. REWE chystá prudký rozvoj zejména ve venkovském prostoru a plánuje službu masivně rozšířit i do prodejen provozovaných nezávislými obchodníky (svými partnery). Švýcarský COOP rozšíří od května počet odběrních míst o 500 (na celkem 1 100). Na druhé straně Globus upustil od záměru dále rozvíjet službu „Drive“. Pilotní test neprokázal adekvátní zájem zákazníků a signalizoval, že Click & Collect by neměl žádoucí finanční výsledky.

 


8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Miro Hošek, jeden z nejvíce aplaudovaných řečníků Retail Summitu 2017, píše o tom, že cenové promoce jsou jen zástupný problém.

Číst dál...

 

 


rid ncj logoZaměřeno na nového zákazníka a jeho nákupní cestu!

Přijďte s námi 30. 8. 2017 prodiskutovat, jak pochopit a nadchnout nového zákazníka! Teď lze ještě stále získat slevu 3.000 Kč pro Very Early Birds!

Registrovat se na Retail in Detail 2017

 


 

Video měsíce: Stručně a jednoduše: vizualizace nákupní cesty nového zákazníka

 

RSN nakupni cesta video