Jak porazit diskontéry? (5/2017)

 

Obchodnici 2Jak porazit diskontéry?

Poradenská firma Newton, specializovaná na retail, publikovala studii ‘Beating the Discounters’, která shrnuje, jak etablované britské řetězce mohou získat zpět tržní podíly od německých diskontérů. Studie dochází k závěru, že i když stále probíhá exodus britských spotřebitelů k Lidlu a Aldi, mají tradiční supermarkety významnou šanci k protiútoku.

Studie ukazuje provozní úspory ve výši téměř 150 miliard Kč, které lze realizovat během 12 měsíců. Jde zejména o lepší řízení zásob a doplňování zboží a o výrazně lepší práci v oblasti péče o zákazníky a optimalizace sortimentu. Tyto úspory by měly umožnit zlevnit 1 500 klíčových položek, ve kterých dochází k překryvu s diskontéry.

Studie také ukazuje na to, že mezi tím, jak jsou diskonty spotřebiteli vnímání, a realitou, existuje obrovský rozdíl, se kterým se dá efektivně pracovat a nabídnout více za stejnou cenu.

 


StatTop 50 evropského retailu

Nový informační server LZ Retailytics (detaily viz níže) zveřejnil přehled 50 největších evropských maloobchodníků s rychloobrátkovým zbožím. V ČR z nich operuje již jen 9, tedy podstatně méně než na počátku století. Konkrétně jde o skupinu Schwarz (evropská No. 1), Metro (No. 3), TESCO (4), REWE (7), Ahold Delhaize (13), Marks & Spencer (29), dm (39), Rossmann (42), a Globus (45). Kromě toho je u nás nepřímo aktivní také Amazon, který je již v Evropě na 15. místě a míří prudce vzhůru. Největším retailerem pocházejícím z postkomunistického světa je ruský Magnit (No. 21). Ten je ostatně jedinou ze jmenovaných firem, jejíž zástupce nevystoupil na našem Retail Summitu.

 

 


ZakazniciPrémiové privátní značky opět posilují

Výzkumníci z GfK uveřejnili pravidelnou výroční analýzu zastoupení různých typů značek v nákupních koších německých domácností. Tento velmi reprezentativní výzkum pokrývá 284 rychloobrátkových kategorií, probíhá kontinuálně již několik desítek let a zveřejňuje meziroční srovnání. Data za rok 2016 potvrzují dlouhodobý trend poklesu významu nejasně profilovaných „standardních“ značek. Prémiové značky a vedoucí značky naopak dlouhodobě drží velmi stabilní pozice. Jedinou kategorií značek, které momentálně v Německu rostou, jsou prémiové privátní značky řetězců, které reprezentují již 13,3% trhu. Klasické maloobchodní značky, profilované přes nízkou cenu, naopak dlouhodobě mírně ztrácí svůj podíl a vloni se stabilizovaly na 22,9%.

 


8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Velmi užitečný nový zdroj informací: německý týdeník LebensmittelZeitung startuje portál LZ Retailytics.

Portál je v angličtině, má mobilní verzi a bude sledovat vývoj více než 40 řetězců ve 40 evropských zemích.

Číst dál...

 


rid ncj logoVše, co jste vždy chtěli vědět o zákazníkovi, vzor 2017+

…..a neměli jste čas se zeptat. Přijďte to napravit 30. 8. 2017 na konferenci, věnované novému zákazníkovi a jeho nákupní cestě. Teď lze ještě stále získat slevu 3.000 Kč pro Very Early Birds!

Registrovat se na Retail in Detail 2017

 


 

Video měsíce:
Dnes sdílíme informace „od sousedů“ – z bankovní branže, která je s maloobchodem těsně provázána. Jak se mění zákazníci retail bankingu? A jaké výzvy je potřeba zdolat v zákaznické péči?

 

rsn rbf hanusova video