Končí éra e-shopů, nastupuje propojený obchod (6/2017)

Bitva mezi Amazonem a Walmartem nabírá obrátky

 

Obchodnici 2Amazon se zapisuje do historie retailu

V pátek 16. 6. 2017 začala nová epocha rozvoje světového retailu. Amazon ohlásil akvizici řetězce Whole Foods, jednoho z nejinovativnějších amerických maloobchodníků s potravinami. Pro Amazon tento tah neznamená jen investici ve výši zhruba srovnatelné s celkovým ročním obratem celého českého FMCG retailu, ale zejména vstup do kamenného obchodu. A to vstup hlavními dveřmi. Jeden z expertů, komentující tuto akvizici, to řekl naplno: zlá noční můra tradičních maloobchodníků se naplnila.

 


ZakazniciWalmart taky nespí

Akcie společnosti Wal-Mart Stores Inc po oznámení akvizice Whole Foods klesly okamžitě o 7%. Jde ale o typicky emotivní reakci části akcionářů, protože Walmart rozhodně nic nezanedbal a je na útok Amazonu dobře připraven. Ohlásil ostatně ve stejnou dobu již čtvrtou velkou akvizici internetového obchodu za poslední rok, tentokráte šlo o e-shop s pánskou módou Bonobos. Předchozí akvizice firmy specializované na zboží pro domácí mazlíčky Pets.com byla ostatně největším nákupem e-shopu v dějinách. Američtí analytici se proto domnívají, že právě Walmart se přesunul do role leadera, který vede snahy o vytvoření nového propojeného retailu, nabízejícího zákazníkům využití kamenných prodejen i e-commerce.

Walmart navíc systematicky pracuje i na svém organickém růstu. Několik aktuálních příkladů jen telegraficky:

  • Ve své logistice testuje nasazení nejnovějších Blockchain – technologií
  • Po implementaci ve své britské síti ASDA nasazuje nový ERP systém SAP Retail i v USA
  • Pro online prodej čerstvého, chlazeného a mraženého zboží zavádí mrazící přepravní boxy
  • Dodávky zboží do domácností začíná realizovat s pomocí prodejního personálu přímo z kamenných filiálek, který je školen na poskytování adekvátního zákaznického servisu

Obchodnici 2 Hornbach: internet je nejlepší reklama na naši cenovou transparenci

Albrecht Hornbach, předseda představenstva stejnojmenné firmy, oznámil start e-shopu v dalších 3 zemích. Celkově je tak tedy tento DIY řetězec přítomen v multikanálovém prostředí na 9 trzích. Náklady na digitalizaci v dalším finančním roce jsou plánovány ve výši 1,6 miliardy Kč (pro srovnání: náklady na budovy a jejich zařízení mají činit 4,3 miliardy).

Hornbach je z hlediska rozvoje internetového obchodu evropská jednička. Výdaje spojené s rozvojem tohoto prodejního kanálu označil zástupce vlastníků jako „bezplatný marketing“, který vhodným způsobem umožňuje komunikovat cenovou transparenci Hornbachu založenou na odmítání cenových promocí a dlouhodobě stabilních každodenně nízkých cenách.


8-2015 obr3Vybíráme z médií:

Trh práce je v pohybu a zejména u dodavatelů vzniká riziko ztráty vztahu s retailovými zákazníky. Co s tím radí špičkový manažer Miro Hošek.

Číst dál...

 


rid ncj logoKompletní program zveřejněn

…..a není tedy důvod váhat s registrací na konferenci, která se uskuteční 6. 9. 2017.

Registrovat se na Retail in Detail 2017

 


 

Video měsíce:
Co zaujalo vaše finanční ředitele na nedávném CFO Congressu 2017? Makroekonom, bankéř, CFO a marketér o horkých tématech dneška, vysoce relevantních i pro Vás.

 

RSN video CFO